About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
Pengalaman, jatuh dan bangun kehidupan mengajar aku erti kedewasaan. Kebahagiaan tidak akan mungkin dikecapi tanpa secebis pengorbanan. Cinta yang suci takkan mungkin datang tanpa keikhlasan dan kejujuran..

Dunia...Dunia...

Bila Kita Susah Orang Benci..

Bila Kita Senang Orang Dengki!!


Wednesday, November 6, 2013

Jauhi Sihir, Jin, Iblis, Syaitan..

Assalamualaikum wbt.

Hari ni tejaa mengarang entry dengan badan yg sangat lemah  tapi tejaa tetap nak hasilkan satu entry sebab rasa terpanggil untuk berkongsi sesuatu.

Sihir. Jin. Iblis. Syaitan.

4 elemen gangguan ni. Sesiapa yang pernah laluinya akan faham betapa sakitnya rasa dan hanya Allah yg mengerti betapa seksanya semua ni.

Dipendekkan cerita, tejaa ingin berkongsi sesuatu yang dikongsikan kpd tejaa dari seorang ustaz yang tejaa terhutang budi kerana berusaha gigih mengembalikan tejaa kepada normal.

Amalan ini dikongsikan untuk menjadi pendinding diri daripada gangguan jin, syaitan dan iblis. Tejaa akan terangkan sedikit sebanyak.

Amalan ini hendaklah dilaksanakan selepas solat maghrib dan subuh.

1) baca surah al-Fatihah sambil niat dlm hati mohon pd Allah dijauhkan dr gangguan jin, iblis dan syaitan.


2) baca surah al-baqarah ayat 102 ( sila lihat terjemahan utk lebih faham tntg ayat ni) sebab bila tejaa baca terjemahan nya tejaa rasa sebak shingga mengalirkan air mata, betapa manusia ini hidup dlm kkufuran krana sihir.

3) baca ayat kursi

4) baca surah Ghafir/Mukmin ayat 1-3

5) baca 3 qul

Untuk tambahan drpda tejaa sendiri, selalu amalkan baca surah yasin dan al mulk, utk kuatkan diri. Selalu berdoa pd Allah untuk kuatkan smangat, djauhkan dr gangguan jin, iblis, dan syaitan, samaada drpda skliling mahupun yg disihirkan oleh manusia. Nauzubillah.

Untuk yg mahu bertanya tntg pengalaman tejaa, insyaAllah boleh berkongsi. Alhamdulillah, semoga Allah melindungi hidup kita dengan payung rahmatNya..

photos: Courtesy from Google

3 comments:

  1. Sudi berkongsi apa yg terjadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jin ni 'menetap' dlm badan saya sudah lama krana sukakan saya..

      Delete