About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
Pengalaman, jatuh dan bangun kehidupan mengajar aku erti kedewasaan. Kebahagiaan tidak akan mungkin dikecapi tanpa secebis pengorbanan. Cinta yang suci takkan mungkin datang tanpa keikhlasan dan kejujuran..

Dunia...Dunia...

Bila Kita Susah Orang Benci..

Bila Kita Senang Orang Dengki!!


Wednesday, March 23, 2016

Echocardiography

Assalamualaikum wbt..

Untuk pengetahuan semua, Tejaa sekarang tengah looking forward untuk mengasah kepakaran dalam bidang Cardiorespiratory, jadi salah satu cabang dalambidang ini adalah kemahiran untuk conduct echocardiography. 

Sebenarnya dh hampir 3 bulan Tejaa join class&workshop ni. Mahal jugak lah byaran utk 5 session, rm2500, maksudnya rm500 per session. Tapi xpelah,ilmu tu memang tak ternai bandingannye..kate orang nk dapat ilmu tu mahal..patut la consult dengan specialist minimum charge pn rm50, tengoklah kos utk pembelajaran die..wuuu..wuuu..

Alhamdulillah, tinggal lagi 1 practical class tejaa nk complete, dan lpeas ni, akan sambung lagi InsyaAllah..

Mungkin ada yang tak tahu, echocardiography tu ape..senang cite dalam lame man term nye, scan jantung laa, untuk mengetahui abnormality pada jantung seseekor haiwan tersebut. Mencabar sebenarnye echorcardiography dalam haiwan ni, sebab nk scan lagi, nk pasyikan haiwan tu duduk diam lagi..
Ni la rupa mesin echocardiography nye..canggih manggih gitew..harga die rm200k..teehheee..baik bwli rumah..wuuwuu..

Fuhh..tapi insyaAllah, semoga tejaa dapat teruskan pembelajaran dalam bidang ni. Kata orang, belajar ni xde hentinya, selagi nyawa dikandung badan, makin bayak belajar, makin banyak rasa benda yang tak tahu..weee...

Dah3..baru habis kelas td, otak tepu..tidoq3..daaa.babaii..


No comments:

Post a Comment