About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
Pengalaman, jatuh dan bangun kehidupan mengajar aku erti kedewasaan. Kebahagiaan tidak akan mungkin dikecapi tanpa secebis pengorbanan. Cinta yang suci takkan mungkin datang tanpa keikhlasan dan kejujuran..

Dunia...Dunia...

Bila Kita Susah Orang Benci..

Bila Kita Senang Orang Dengki!!


Thursday, April 5, 2012

Result Exam...huhuhu....

Assalamualaikum wbt..

2 3 hari ni, Tejaa bizi sikit, dan tak sempat sangat nak update cerita terbaru walaupun banyak perkara bez dan tak bez yang berlaku. 
Minngu ni, Tejaa memang stress la kan, last 2 weeks stress sebab exam, diz week stress sebab result kuar pulak.

Overall result bagi Tejaa, ok la not bad, cuma Tejaa frust sebab subjek yang Tejaa suka gila, iaitu Pathologi, Tejaa hanya dapat B sahaja. Tejaa frust sebab Tejaa punya la gila2 study case yang common kan..Tapi 2 la, maybe Tejaa punya explanation 2 belum cukup lagi untuk Tejaa score A, yang peliknya, subjek yang Tejaa agak Tejaa dapat rendah tu la yang Tejaa score..Hampeh betul, sebab tyme jawab memang tak yakin gile. 

Apa2 pun, ni baru first test, walaupun carry mark just 20%, tapi sedikit sebanyak akan effect final result nanti. Kesimpulan dari result Test 1, Tejaa kena usaha lebih lagi untuk dapat excellent mark. Tejaa dah dapat tune untuk study, wat research work, wat case study..Semakin bersemangat selepas subjek surgery Tejaa dapat score kan..Haha..

Apa2 pun, Tejaa tetap bersyukur sebab takde subjek yang fail memandangkan ramai jugak classmates yang fail. Bukan senang nak cover up semua benda dalam satu masa, tambah pulak sem ni ambik 7 subjek. Redha jela.

Minggu ni jugak, ada lambakan assignment yang perlu dihantar esok, Tapi sukacita dimaklumkan bahawa, Tejaa dah berjaya finish kan sebab assignments ni perlu dihantar hardcopy and handwrited. Haha..Sebab lecturer taknak student copy and paste dari internet. Bagus jugak sebenarnya, sebab ape yang kita tulis tu la selalu senang nak ingat.

Dan sekarang, Tejaa dah tetapkan bahawa, killer subject untuk Tejaa semester ini adalah Parasitology Veterinar II, dan Veterinary Clinical Pathology. Sebabnye dua2 subjek ni Tejaa dapat 'atas2 tong' je sebab memerlukan kemahiran diasnosis dan interpretation yang tinggi dan sekarang, Tejaa masih tengah asah skill tu.

Doakan Tejaa berjaya tuk semuanya ok...This sem should be my benchmark for me to struggle up for the next clinical year..Woah...Cup2..sayang korang...:)

No comments:

Post a Comment