About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
Pengalaman, jatuh dan bangun kehidupan mengajar aku erti kedewasaan. Kebahagiaan tidak akan mungkin dikecapi tanpa secebis pengorbanan. Cinta yang suci takkan mungkin datang tanpa keikhlasan dan kejujuran..

Dunia...Dunia...

Bila Kita Susah Orang Benci..

Bila Kita Senang Orang Dengki!!


Friday, April 27, 2012

Doa Agar Diberi Ketetapan Hati

Assalamualaikum wbt..

Dah lama Tejaa tak share kegunaan ayat2 al-Quran dan juga sebarang doa yang boleh diamalkan. Hari ni, Tejaa nak share untuk semua sepotong doa supaya ditetapkan hati kita terhadap sesuatu. Contohnya ditetapkan hati kita pada Islam, Iman, dan taqwa. Ataupun sekiranya kita ingin membuat sebarang keputusan, supaya ditetapkan hati kita untuk keputusan tersebut agar dapat beri kebaikan kepada diri kita sendiri mahupun orang sekeliling. 

Macam Tejaa, Tejaa ingin tetapkan hati Tejaa dengan hidayah yang telah Allah kurniakan kepada Tejaa, tetapkan keimanan kepada Allah, dan tetapkan di hati Tejaa terhadap Agama Islam milik Allah ni.

Ok, doanya pendek sahaja, macam kat bawah ni Tejaa ada sertakan gambarnya. 



Semoga dengan mengamalkan doa ini, hati kita sentiasa teguh dengan Islam dan Kebenaran, keimanan serta ketaqwaan kepada Allah. :)

Sehingga berjumpa lagi di entry yang laen ok..?

P/S: Kadang-kadang nak membuat sesuatu keputusan yang besar memang sukar, tapi kita terpaksa laluinya juga walau sesukar mana. Hanya pada Allah sahaja Tejaa memohon petunjuk, terutamanya ketika Tejaa mengambil keputusan untuk berhijab dan berjubah. Nampak macam susah, tapi sebenarnya kecekalan hati serta bantuan dari Allah yang memudahkan segalanya...Terima kasih Allah. Semoga diteguhkan hati Tejaa untuk terus beristiqamah menutup aurat sebaik2nya. Alhamdulillah, dah hampir setahun..

No comments:

Post a Comment