About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
Pengalaman, jatuh dan bangun kehidupan mengajar aku erti kedewasaan. Kebahagiaan tidak akan mungkin dikecapi tanpa secebis pengorbanan. Cinta yang suci takkan mungkin datang tanpa keikhlasan dan kejujuran..

Dunia...Dunia...

Bila Kita Susah Orang Benci..

Bila Kita Senang Orang Dengki!!


Thursday, June 7, 2012

Stress dah muncul

Assalamualaikum wbt...

Hari ni, Tejaa dah mula rasa penangan exam stress. Apa taknye, final exam dah nak start hari Selasa 11/6 untuk first paper, tapi hari ni, Tejaa rase risau sangat. Banyak subjek..?Banyak la jugak 7 subjek cuma Tejaa macam pening nak pentingkan part mana, sebab semuanya rasa penting. Subjek yang paling Tejaa risau ialah Veterinary Diagnostic Imaging. Sebabnye..? Subjek ni la punyai sylibus terbanyak, dan nota paling tebal dalam sejarah. Sabar jelah, sampai tahap Tejaa dah ak tau nak study yang mane dulu bila tengok notanya yang tebal. Ada lagi 5 hari untuk study. Rasa macam lame je, tapi pejam celik pejam celik dengan OSCE's test lagi hari jumaat ni, semuanya rasa sekejap je.

Tejaa cuba hilangkan stress dengan study smart. Smart ke..?Haha.. Tejaa bukan jenis 24 hours mengadap buku dan dari sekolah lagi Tejaa bukan jenis study hard. Jenis Tejaa bila Tejaa dah faham, then baru Tejaa akan hafal.Selagi tak faham, selagi tu la tak melekat dalam otak. Doa2 yang Tejaa pernah share sebelum ni..?Alhamdulillah, Tejaa amalkan supaya takdelah rasa stress sampai menganggu tumpuan nak study. Doa untuk hilangkan stress dan Doa untuk hilangkan rasa gelisah Tejaa pernah kongsikan sebelum ini, dan semoga ia dapat memberi manfaat untuk Tejaa dan untuk semua sahabat...:)

Ok, apa yang perlu dibuat sekarang, usaha keras, dan akhir sekali bertawakkal kepada Allah. Semoga usaha Tejaa selama ini berbaloi dengan keputusan yang cemerlang kelak. InsyaAllah...Semua doakan kejayaan Tejaa oke?

No comments:

Post a Comment